Palautuskäytäntö
Viimeksi päivitetty: 14. lokakuuta 2025
Tämä käytäntö noudattaa EU-direktiiviä 2011/83/EU kuluttajansuojasta sekä Suomen kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ää.
1. Yleiset periaatteet
Elintarvikkeita ei voi palauttaa hygienia- ja turvallisuussyistä direktiivin 16 artiklan c- ja e-kohtien mukaisesti.
Poikkeuksia sovelletaan vain seuraavissa tapauksissa.
2. Hyväksyttävät palautustapaukset
Palautus tai hyvitys hyväksytään vain, jos:
-
Kylmäketju on katkennut:
- Asiakkaan on ilmoitettava ongelmasta välittömästi vastaanoton jälkeen ja toimitettava kohtuulliset todisteet (esim. kuva tai video paketista, lämpötilailmaisin, tuotteen kunto).
-
Tuote on vahingoittunut tai avattu:
- Tuote on saapunut avattuna, saastuneena tai selvästi vahingoittuneena.
- Pienet pakkauksen ulkoiset vauriot (esim. painunut laatikko, rypistynyt etiketti) eivät oikeuta palautukseen, jos tuotteen turvallisuus ei ole vaarantunut.
-
Väärä tuote toimitettu:
- Asiakas on saanut tilaamattoman tuotteen, eikä ole hyväksynyt vastaavaa korvaavaa tuotetta.
3. Säilyvät tuotteet (säilykkeet)
- Säilykkeet ja pitkäikäiset tuotteet voidaan palauttaa 14 päivän kuluessa vastaanotosta.
- Toimituskuluja ei palauteta.
- Palautuskustannuksista vastaa asiakas.
Palautusosoite:
Arctic Delice Store
Eteläranta, 00130 Helsinki, Suomi
Tuotteen on oltava:
- Avaamaton,
- Alkuperäisessä pakkauksessaan ja etiketeillä,
- Myyntikelpoinen (puhdas, ehjä, muuttumaton).
4. Ei-elintarviketuotteet
Ei-elintarviketuotteet voidaan palauttaa 2 kuukauden kuluessa, jos:
- Pakkausta ei ole avattu,
- Tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen.
Antiikkiesineitä tai uniikkeja tuotteita ei voi palauttaa.
5. Lisätietoja
- Muita poikkeuksia ei sovelleta.
- Hyvitys maksetaan 14 päivän kuluessa palautuksen hyväksymisestä.
- Yhteystiedot: info(at)arcticdelice.fi.